Have your brain ready, thanks.


Friday, August 12, 2005

二零零五年八月十日

每到會考高考放榜,見到新生入學,感覺總是十五十六。一方面見到新的面孔很興奮,認識到新的同學(這個很重要呀!)。另一方面,覺得自己又老一年了,下年就畢業的我,長江後浪推前浪的感覺很強烈,很怕被新人推到走了。

新生註冊日的第一天,我要做一項非常黑人僧的工作--在大學範圍檢查屬會有否違規宣傳,二個小時裏穿梭林蔭大道、文化廣場之間,與幾個派傳單、找新生傾談的同學解釋他們不可以這樣做。一個上午只有我一個人在做這件事,很熱、很辛苦。原本叫我來做的同學反而沒有到。/p>

晚上與葉同學、陳香港和朱熙食晚飯。兩個月前的飯局,葉剛從歐洲回來,我和陳準備離開香港。今日我們再聚首一堂,除了 Pizza Hut 搬了之外,沒有變了很多。

"There is still plenty of time to enjoy the spaghetti and pizza and beat the Spaniards too."

#  #  #

There are studies that indicate when men talk, they don't look directly at each other's eyes as much as women do. Having more eye contact can let you know how he/she feel. Is he really happy? Is he telling the truth? What is he looking at... This is part of the reason why I look directly  people's eyes. Another part is that I need to burn people's face into my mind. Easily, I forget how people looks like, and their name. It's sure that looking at people's eyes is bizarre to some.

我的網誌內容通常分一個個段落,每個段落都有一樣要說的事 (which is what paragraph is used for),或者要向某些人說一些東東。當然文字不會寫清楚是與誰有關的,但字裏行間有所暗示,歡迎各位對號入座。

#  #  #

深夜,只有一個新界人乘地鐵、西鐵,列車快速地穿越長長的隧道,將我送回一個沒有人的地方。

0 comments: